Skip to content
14/02/2010 / chopmo

Chrono-bling

Jeg har altid masser af gode grunde til at elske min dejlige kone!

For tiden er en af dem fremstillet af Casio og ser sådan her ud:

Hun gav mig det til min fødselsdag i onsdags, og jeg er fuldstændig vild med det. Det har en masse af de funktioner, man (eller i hvert fald jeg) normalt kun forventer at finde på et digitalur: Alarm, verdensur, stopur osv. Men fordi det er analogt, bruger man selvfølgelig viserne til at indstille det hele. F.eks. virker verdensuret ved, at der er en masse by-forkortelser tegnet ind langs kanten af urskiven. For at indstille det, skal jeg slå op i en tabel of finde frem til, at Los Angeles hedder “LAX”. Og når man indstiller årstallet viser den store sekundviser årtier og den lille viser enere.

Helt vildt besværligt, men også helt vildt sjovt og anderledes end alle ure, jeg har haft før. Da jeg var nede i butikken for at få remmen justeret, kiggede jeg på alle de andre ure i butikken, men jeg kunne ikke finde et, jeg hellere ville have.

Skriv et svar

