Skip to content
21/10/2011 / chopmo

Hvordan man smider en kunde væk

Jeg har i et par måneder brugt Dansk Net som internetudbyder. Det er slut nu.

For et par uger siden holdt vores forbindelse pludselig op med at virke mens vi var på ferie, så den havde været nede 5 dage, da vi opdagede det. Desværre var det lørdag formiddag, og Dansk Net tager ikke telefonen i weekenden.

Så jeg sendte en mail til dem i stedet for. Mandag formiddag fik jeg et svar fra en supporter om, at den burde virke igen. Det gjorde den også, men kun i et par timer, så gik den ned igen.

Næste dag: Samme historie. Denne gang skrev han i sin mail, at han havde “rodet lidt” med forbindelsen, så nu burde den virke. Det gjorde den også i et par timer. Jeg skrev til dem, at det var vigtigt for mig at have en stabil forbindelse, og at jeg var nødt til at skifte udbyder hvis ikke de kunne komme med et konkret forslag til hvordan stabiliteten kunne forbedres. Ingen svar på den del af min mail.

Efter endnu et nedbrud, og stadig ingen tegn på at DN gjorde noget seriøst for at finde selve fejlen, bestilte jeg Fullrate. Men samtidig havde DN omsider sendt sagen videre til deres teknikere, som “gerne skulle have løst problemet permanent”.

Hm…lidt et dilemma, for det er besværligt at skulle skifte udbyder, ændre DNS, opsætte ny router osv. osv. Så OK, jeg besluttede at give DN en sidste chance. Derfor skrev jeg og annullerede min bestilling af Fullrate, hvilket de bekræftede meget hurtigt. De gjorde samtidig opmærksom på, at jeg selv skulle stå for at annullere opsigelsen af min gamle udbyder. Fair nok.

Så for 3 dage siden skrev jeg en mail til DNs kundeservice om, at hvis de havde modtaget en opsigelse fra Fullrate, så ville jeg gerne annullere den. Den mail har jeg ikke fået svar på endnu.

Til gengæld fik jeg i dag en “Bekræftelse af opsigelse” med dato på, hvornår min forbindelse bliver taget ned. So long, suckers. I skulle vænne jer til at læse jeres mails.

 

Skriv et svar

